reklama

Košický magistrát - ako zostarnúť o 10 rokov v priebehu 248 dní

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Vážený pán ex – primátor!

Dovoľte, aby som Vám pripomenul niekoľko skutočností , o ktorých som Vám písal v časoch Vášho primátorovania. Taktiež mi dovoľte vysloviť môj názor k Vášmu pôsobeniu vo funkcii primátora.

Len pre osvieženie Vašej pamäti Vám rád pripomeniem v akej veci som Vám písal. Išlo o sťažnosť na postup majetkového oddelenia – referátu predaja pri zrušení predkupného práva. Mestské zastupiteľstvo v Košiciach uznesením č. XXX zo dňa 23. 2. 2010 schválilo zrušenie vecného bremena spočívajúceho v zriadení predkupného práva mesta Košice na môj byt. Od tohto dátumu magistrát na čele s Vašou osobou nebol schopný spísať dohodu o zrušení predkupného práva a podať ju na kataster. Na moju sťažnosť zo dňa 16. 6. 2010 ste mi odpovedali listom 8.7. 2010. V odpovedi ste uviedli, že 29. 6. 2010, čo sú 4 mesiace od zrušenia vecného bremena , ste mi poslali podpísaný dodatok kúpnej zmluvy a vraj tým, že ste ho „efektívne“ pripravovali celých 126 dní ste konštatovali, že magistrát nepochybil a teda moju sťažnosť považujete za neopodstatnenú. Z tohto som usúdil a pochopil, že takéto pracovné nasadenie je Vám a Vašim podriadeným vlastné a cesta za úspešným uzavretím tohto už beztak nekonečného príbehu bude ešte tŕnistá. Bohužiaľ, mal som pravdu, po doručení tohto dodatku a zaplatení 66,- Eur za zápis do katastra mesto dňa 28. 7. 2010 teda „len“ mesiac po doručení dodatku podalo návrh na vklad do katastra, ktorý kataster mesiac po podaní zamietol s odôvodnením, že citujem:

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Prílohou návrhu na vklad vedeného pod č. XXX nie je zmluva, ale dodatok ku zmluve o prevode vlastníctva bytu. Prejav vôle, ktorý tvorí obsah právneho úkonu, nesmeruje k uzavretiu novej zmluvy, ale k zmene skôr uzavretej zmluvy, ktorá je predmetom právoplatne ukončeného konania.

Zrušenie predkupného práva sa zapisuje do katastra nehnuteľností na základe zmluvy. Dodatok ku zmluve podlieha vkladovému konaniu len do rozhodnutia o vklade, po povolení vkladu nie možné meniť obsah zmluvy formou dodatku. Forma predmetného podania –dodatok ku zmluve- je chybou ktorá robí predloženú listinu nespôsobilou na zápis práv do katastra nehnuteľností v zmysle § 42 ods. 1 katastrálneho zákona. „

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Toto podanie pripravoval právny odbor magistrátu 155 dní a aj napriek tejto dobe nebol schopný to pripraviť v zodpovedajúcej právnej forme. Toto už nie je ani na zaplakanie s akou neschopnosťou a nízkym právnym vedomím operuje právny odbor magistrátu mesta Košice. Po mojej ústnej sťažnosti u vedúcej právneho oddelenia mi víťazoslávne oznámila, že keď už toľko čakám, tak sa teda mesto nebude súdiť s katastrom ohľadom predmetného vkladu. Úprimne mi to vyrazilo dych a pochopil som, že takýmto primitívnym spôsobom si právne oddelenia naháňa agendu, aby pri „vážnom“ internom audite mohlo vykázať nejakú činnosť. Zaujímalo by ma vážený pán ex - primátor na základe akého kľúča boli títo právnici prijatí na toto oddelenie a akým spôsobom je kontrolovaná ich neefektivita a právne nevedomie. Pravdepodobne ide o klub neúspešných, skrachovaných, vyhorených a lenivých povaľačov, čo našli teplé miesto, kde zbytočne mrhajú finančnými prostriedkami mesta. Samozrejme, vhodnú klímu pre túto ich pohodovú prácičku im zabezpečilo vedenie magistrátu pod Vaším vedením.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

K predmetnému zrušeniu predkupného práva mesta na môj byt som sa úspešne dopracoval dňa 29. 10. 2010. Sám musíte uznať, že 248 dní na napísanie jednej zmluvy a podanie návrhu na vklad do katastra je neprimerane dlhá doba. Aj keď podľa Vás a Vašej odpovede na moju sťažnosť nie je moja nespokojnosť na mieste.

Pri tejto príležitosti som Vám sľúbil vo svojej sťažnosti, že sa postarám o to, aby ste neboli znovu zvolený do funkcie primátora mesta Košice, nakoľko v čase Vašej pôsobnosti na magistráte sa z neho stala mamutia organizácia podobná čiernej diere, plná nekompetentných, arogantných príživníkov žijúcich z daní občanov tohto mesta. Som veľmi rád, že aj na základe mojej snahy sa Vám nepodarilo opätovne získať pozíciu primátora. Odpoveď, ktorú ste mi zaslali, by sa dala pripísať Vašej pracovnej vyťaženosti, resp. niečomu inému. Ako je ale známe, vysvetlení a výhovoriek sa vždy nájde plná noša. Skutočnosťou ale je, že na základe Vášho nesprávneho time manažmentu a Vašich nevyhovujúcich manažérskych vlastností ste neboli schopný pracovať na pozícii primátora mesta ako sú Košice. Ako manažér by ste mali vedieť, že stav organizácie je vizitkou jeho vedenia a teda aj Vás, nakoľko ste boli jeho predstavený. Vo Vašom prípade ste priviedli mesto na pokraj krachu bez jedinej významnej investície za celý čas Vášho pôsobenia vo funkcii primátora, z magistrátu ste urobili nenásytný kolos plný diletantov a príživníkov odmietajúcich akúkoľvek formu zodpovednosti za svoje činy. Ľudia pod Vaším vedením ( Bc. Mikuláš Č. - "viceprimátor s prvostupňovým VŠ vzdelaním – možné asi len pod Vaším vedením" vedúca referátu predaja majetku Darina Š., vedúca právneho referátu pani Mária M. ...) mali brilantne prepracovanú metodiku odmietania zodpovednosti a presúvania svojich povinností na iné oddelenia magistrátu, ktoré, samozrejme, tieto povinnosti na základe tej istej metodiky presúvali na ďalšie oddelenia, a tak vytvorili „bludný kruh“ zvaný „Knapíkov kolotoč“. Pán Knapík, aby som Vám nekrivdil rád by som poznamenal, že tento list nie je mojou osobnou invektívou voči Vašej osobe, ide len o stručné zhodnotenie Vášho „profesionálneho“ pôsobenia na pozícii primátora mesta. Podľa mnohých ľudí ste rovný a charakterný chlap, ktorého osobnostné vlastnosti a predpoklady, bohužiaľ, nie sú vhodné na pozíciu vrcholového manažéra, čo sa, bohužiaľ, potvrdilo pri správe mesta. Preto by som Vám pre budúcnosť odporúčal byť trošku súdnejší pri ďalšom výbere pracovného zaradenia. Mali by ste zvoliť pozíciu nižšieho – stredného manažmentu, ktorú iste hravo zvládnete. Mali by ste si uvedomiť, že Vašou nekompetentnosťou na predchádzajúcej pozícii ste neovplyvňovali len životy svojej rodiny, ale predovšetkým životy občanov mesta. Čo pri všetkej úcte bolo dosť nešťastné.

Peter Strakaa

Peter Strakaa

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som bežný človek, ktorý chcem vyjadriť svoje postrehy a návrhy. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu